Overlijden
1. Wat moet ik doen wanneer één van de huurders is overleden?
Als één van de (hoofd)huurders overlijdt, bezorg ons dan een overlijdensakte of een rouwbrief.
Als dit overlijden gevolgen heeft voor het berekenen van de huur, zullen wij u hiervan schriftelijk op de hoogte brengen.
Wanneer u een aangepast pensioen zal ontvangen, breng ons dan zo snel mogelijk op de hoogte. |
2. Wat moeten de erfgenamen doen als de laatst levende huurder overlijdt?
De huur wordt automatisch opgezegd na het ontvangen van het overlijdensbericht.
De volgende documenten hebben wij nodig:
- Een rouwbrief of akte van overlijden
- Een kopie van het trouwboekje
hieruit kunnen we afleiden wie de erfgenamen zijn - Eventueel een erfrechtverklaring
dit kan u opvragen bij het registratiekantoor in Turnhout - Voor de waarborg
Als er meerdere kinderen zijn, moet op papier overeengekomen worden op welke rekening we de waarborg mogen storten. Het is belangrijk dat alle kinderen dit document ondertekenen. - Volmacht voor plaatsbeschrijving bij overlijden
Het formulier vindt u onder deze link.
De huurovereenkomst wordt beëindigd op het einde van de tweede maand na het overlijden van de laatste huurder. |
De erfgenamen, of één daarvan, zullen een schriftelijke opzegbevestiging ontvangen. In deze bevestiging staat beschreven wat er allemaal in orde gebracht moet worden. Eén van onze werkmannen zal langskomen om te kijken wat er nog moet gebeuren in de woning zoals bijvoorbeeld gaatjes in de muren dichtmaken. Dit heet het controlebezoek. Aan het eind van de opzegperiode wordt opnieuw een plaatsbeschrijving met u opgemaakt en worden de sleutels in ontvangst genomen. Als er meerdere kinderen zijn, moet op papier overeengekomen worden wie aanwezig zal zijn op de plaatsbeschrijving. |